ΔΙΑΔΡΑΣΗ ΑΝΘΡΩΠΟΥ-ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΕΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΜΑΘΗΣΗΣ

ΔΙΑΔΡΑΣΗ ΑΝΘΡΩΠΟΥ-ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΕΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΜΑΘΗΣΗΣ

Α’ Εξάμηνο
7.5 ECTS

Συντονιστής: 
Δρακόπουλος Βασίλειος

Διδάσκων:
Δρακόπουλος Βασίλειος

Πατήστε στο συνημμένο για να δείτε ή να κατεβάσετε το περίγραμμα του μαθήματος.
Διάδραση Ανθρώπου-Υπολογιστή και Δυνάμει Περιβάλλοντα Μάθησης


Περιγραφή:

Εισαγωγή στην Διάδραση Ανθρώπου και Υπολογιστή (Δ.Α.Υ.), ορισμοί, ιστορική επισκόπηση, τεχνικές διάδρασης, ευχρηστία εφαρμογών. Γνωστικές αναφορές, οπτική αντίληψη, γνωστικά πρότυπα (πρότυπο ανθρωπίνου επεξεργαστή, πρότυπο διάδρασης χρήστη – συστήματος κατά Norman, κατανεμημένα γνωστικά πρότυπα), αναπαράσταση γνώσης και νοητικά πρότυπα. Αρχές σχεδιασμού διαδραστικών συστημάτων, οι τρεις κίονες του σχεδιασμού, οδηγίες σχεδιασμού, σχεδιασμός εικονιδίων. Αξιολόγηση σχεδιασμού, κριτήρια επιλογής των τεχνικών αξιολόγησης, ύφη αξιολόγησης (μελέτη εργαστηρίου, μελέτη πεδίου), τεχνικές αξιολόγησης του σχεδιασμού ενός συστήματος (Γνωστική περιδιάβαση, ευρετική αξιολόγηση, αξιολόγηση βασισμένη στην αναθεώρηση, αξιολόγηση βασισμένη στο πρότυπο). Αξιολόγηση υλοποίησης, τεχνικές αξιολόγησης ενός υλοποιημένου συστήματος, εμπειρικές μέθοδοι (πειραματική αξιολόγηση, τεχνικές παρατήρησης, τεχνικές επερώτησης). Η οικογένεια προτύπων Στόχοι-Πράξεις-Μέθοδοι-κανόνες Επιλογής (Σ.Π.Μ.Ε.), αξιολόγηση με βάση το πρότυπο Σ.Π.Μ.Ε., πρότυπα σχετιζόμενα με Σ.Π.Μ.Ε., εφαρμοσμένη ανάλυση Σ.Π.Μ.Ε. στο σχεδιασμό, το πρότυπο στάθμης πληκτρολογήσεων (Π.Σ.Π.), Card, Moran & Newell Σ.Π.Μ.Ε. (CMN Σ.Π.Μ.Ε.), Φυσική Σ.Π.Μ.Ε. Γλώσσα (Φ.Σ.Π.Μ.Ε.Γ.), Γνωστικός Κινητήρας Αντίληψης Σ.Π.Μ.Ε. (Γ.Κ.Α. Σ.Π.Μ.Ε.). Σχεδιασμός στον παγκόσμιο ιστό. Σχεδιασμός συστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου. Σχεδιασμός για όλους, σχεδιασμός για άτομα με ειδικές ανάγκες. Δυνάμει περιβάλλοντα μάθησης (3Δ, συνεργασίας, πολλών χρηστών, δυνάμει κόσμοι, η-μάθηση, Σ.Δ.Μ.).  

Βιβλιογραφία:
-Alan Dix, Janet Finlay, Gregory D. Abowd and Russell Beale, Eπικοινωνία ανθρώπου – υπολογιστή, 3η Έκδ., Εκδ. Μ. Γκιούρδας, Αθήνα, 2007
-Ben Shneiderman, Catherine Pleasant, Maxine Cohen, Steven Jacobs, Niklas Elmqvist, Σχεδίαση διεπαφής χρήστη: Στρατηγικές για αποτελεσματική   επικοινωνία ανθρώπου – υπολογιστή, 6η Έκδ., Εκδ. Τζιόλα, Αθήνα, 2016
-Νικ. Αβούρης, Εισαγωγή στην επικοινωνία ανθρώπου – υπολογιστή, Εκδ. Δίαυλος, Αθήνα, 2000
-Δημοσθ. Ακουμιανάκης, Διεπαφή χρήστη – υπολογιστή: Μία σύγχρονη προσέγγιση, Εκδ. Κλειδάριθμος, Αθήνα, 2006
-Παν. Κουτσαμπάσης, Αλληλεπίδραση ανθρώπου – υπολογιστή: Αρχές, μέθοδοι και παραδείγματα, Εκδ. Κλειδάριθμος, Αθήνα, 2011
-Σπ. Συρμακέσης, Αλληλεπίδραση Ανθρώπου Υπολογιστή, Εκδ. Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα, 2003
-Νικ. Αβούρης, Χρ. Κατσάνος, Νικ. Τσέλιος, Κων. Μουστάκας, Εισαγωγή στην αλληλεπίδραση ανθρώπου – υπολογιστή, Σ.Ε.Α.Β., Αθήνα, 2015
-Παν. Κουτσαμπάσης, Αξιολόγηση διαδραστικών συστημάτων με επίκεντρο τον χρήστη, Σ.Ε.Α.Β., Αθήνα, 2015

 

Ο τρόπος εξέτασης του μαθήματος είναι μέσω Γραπτής Τελικής Εξέτασης, με δυο προαιρετικές Εργασίες.