ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
B’ Εξάμηνο
7.5 ECTS
Συντονιστές:
Ευφροσύνη-Άλκηστη Παρασκευοπούλου-Κόλλια
Διδάσκοντες:
Ευφροσύνη-Άλκηστη Παρασκευοπούλου-Κόλλια
Περιγραφή:
Το πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης Διδασκαλίας Ενοτήτων Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, που αφορά την παιδαγωγική επάρκεια που προσφέρεται από το Δ.Π.Μ.Σ. “Πληροφορική και Υπολογιστική Βιοϊατρική” της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, για τους αποφοίτους της Κατεύθυνσης “Πληροφορική και ΤΠΕ στην Εκπαίδευση” ισχύει από το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023. Πραγματοποιείται σε ένα εξάμηνο (εαρινό) και οργανώνεται με τέτοιον τρόπο ώστε να δίνεται η δυνατότητα ενεργούς συμμετοχής των μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών στη ζωή του σχολικού περιβάλλοντος, προκειμένου να εξοικειωθούν οι φοιτητές/τριες με αυτό. Πιο συγκεκριμένα, οι Πρακτικές Ασκήσεις Διδασκαλίας (Π.Α.Δ) στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, προσφέρεται ως μάθημα Ελεύθερης Επιλογής Παιδαγωγικών Γνώσεων στο 2ο εξάμηνο (εαρινό) με 7,5 ECTS. Οι μεταπτυχιακές/οί φοιτήτριες/τές έχουν τη δυνατότητα να συμπεριλάβουν στις δηλώσεις μαθημάτων τους τις Π.Α.Δ., σε οποιοδήποτε εξάμηνο των σπουδών τους επιθυμούν. Ορίζεται επιβλέπουσα/έπων καθηγήτρια/τής, η/ο οποία/ος παρακολουθεί και αξιολογεί κάθε μικροδιδασκαλία και διδασκαλία, συμβουλεύει, παρεμβαίνει, παρακινεί και προτείνει. Μεταπτυχιακές/οί φοιτήτριες/ητές που είναι απόφοιτοι Παιδαγωγικών Τμημάτων ή διαθέτουν ήδη Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας, απαλλάσσονται από την υποχρέωση να παρακολουθήσουν το μάθημα της Π.Α.Δ. και θα πρέπει να επιλέξουν άλλο μάθημα από το πρόγραμμα σπουδών.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ:
1. Οργάνωση και Διεύθυνση σχολικής τάξης (διδακτικός χρόνος, πειθαρχία και αυτοπειθαρχία, κανόνες εργασίας και συμπεριφοράς στη τάξη)
2. Μέθοδοι συστηματικής παρατήρησης και αξιολόγησης διδασκαλίας.
3. Αναστοχασμός μέσω της αξιοποίησης των θεωρητικών γνώσεων, πάνω στους υφιστάμενους περιορισμούς και τις δυνατότητες των πρακτικών διδασκαλίας και οργάνωσης του σχολικού προγράμματος.
4. “Συμβουλευτική” ετοιμότητα με στόχο τη σωστή διαχείριση των προβλημάτων που προκύπτουν σε επίπεδο σχολικής τάξης.
5. Αξιολογητική ετοιμότητα με στόχο την τροποποίηση της διδασκαλίας σε περιπτώσεις μαθητριών/ητών με Μαθησιακές Δυσκολίες ή προβλήματα συμπεριφοράς.
6. Οργάνωση και υλοποίηση διδασκαλίας σύμφωνα με τις αρχές και τις μεθόδους της σύγχρονης διδακτικής.